Escrow Services

Maak gebruik van onze Escrow services en oplossingen die ontwikkeld zijn om aan al uw behoeften te voldoen. Meld u hieronder aan voor een Escrow account waarna we aan de slag kunnen gaan.

Customer account opening form – Sevenhills Logistics BV

Upload het bestand ingevuld hiernaast

Bij (inter)nationale projecten en transacties ontstaan risico’s, bijvoorbeeld wanneer betaling en levering niet gelijktijdig plaatsvinden en wanneer betalingen verdeeld moeten worden over meerdere begunstigden. Alle betrokken partijen zijn op zoek naar zekerheid. Traditionele producten zoals letters of credit en kredietverzekeringen zijn vaak duur en duurt het te lang of is het bewerkelijk.

Naast onze transportmogelijkheden schakelen wij ook de rol van de bank uit, waardoor de transacties snel en direct kunnen worden verwerkt. In opdracht van beide partijen worden goederen en gelden vrijgegeven. Zo stellen wij zowel de verkoper als koper de mogelijkheid om hun transactie te beschermen. Deze service werkt voor alle partijen tijd- en geld besparend en vormt een zeer veilige manier van ondernemen.

Escrow service werkt als volgt:

  1. De verkoper, de koper en eventueel de bemiddelaar komen tot een koopovereenkomst.
  2. De verkoper levert deze koopovereenkomst samen met een factuur en paklijst aan Sevenhills Logistics. 
  3. De koper betaalt de koopsom aan de stichting derdengelden van Sevenhills Logistics
  4. Sevenhills Logistics bevestigd aan alle partijen dat de koopsom ontvangen is
  5. De verkoper zorgt ervoor dat de goederen klaar staan
  6. Sevenhills Logistics regelt transport.
  7. De koper bevestigt aan ons dat de juiste goederen ontvangen zijn 
  8. Sevenhills Logistics geeft de gelden vrij aan de verkoper en eventuele andere begunstigden.

Upload het bestand ingevuld

Click or drag a file to this area to upload.

Situatieschets

Voorbeeld:

U hebt een nieuwe klant zonder betalingsgeschiedenis. Om uw risico te minimaliseren, vraagt u vooraf om betaling, maar dit is de minst aantrekkelijke optie voor de koper.

Verder is vooraf vragen om contant geld een nadeel bij het concurreren met andere leveranciers waaruit de koper wereldwijd moet kiezen.

De waarheid is dat als u van tevoren aandringt op contant geld als uw enige betaalmethode om wereldwijd zaken te doen, u uw exportpotentieel kunt beperken en daardoor kunt verliezen aan concurrenten die bereid zijn aantrekkelijkere betalingsvoorwaarden aan te bieden.

Bij transacties waarbij betaling en levering niet gelijktijdig plaatsvinden ontstaan risico’s. Als verkoper wilt u de betaling door uw afnemer veiligstellen voordat u levert. Uw afnemer wil echter niet vooruitbetalen zonder garanties op levering van de goederen of diensten. Daarnaast zijn er vaak meer partijen betrokken bij de transactie, zoals intermediairs en transporteurs. De betaling van de afnemer dient uiteindelijk op de juiste manier verdeeld te worden onder alle betrokken partijen.

Voordelen:

  1. U bent geen tijd en geld meer kwijt aan het innen van achterstallige betalingen of het onderzoeken van de kredietwaardigheid van uw kopers.
  2. Kopers en verkopers ervaren dezelfde voordelen; 100% zekerheid.
  3. Ontvangt direct informatie over de status van transport en betaling.
  4. Vergroot het vertrouwen van nieuwe klanten
  5. Alles uit 1 hand; transport en betaling

Escrow geeft zekerheid  | Geleverd = Betaald | Waarborg in handen van derden

Up to date kennis van alle transportoplossingen

Vraag aan Experts